Land van Ons groeit gestaag. Steeds meer mensen willen het heft in eigen handen nemen en sluiten zich bij ons initiatief aan en we willen blijven groeien. Daarvoor is het nodig om mensen kennis met ons te laten maken en te stimuleren om deelnemer te worden. We vertellen je meer over de keuzes die we maakten voor onze eindejaarscampagne en waar we te zien en te horen zijn. Dank aan iedereen die vrijwillig meewerkte! We mogen trots zijn op het resultaat.
Eerst om de tafel met elkaar
De voorbereidingen startten al vroeg. In maart en april zijn de eerste bijeenkomsten al geweest met leden van het marketing/communicatie team om het concept te bedenken. Hiervoor gebruiken we data van eerdere jaren. Aangeleverd door team Data en analyse. Wat heeft gewerkt vorig jaar? Waar zitten onze potentiële deelnemers en waardoor voelen zij zich aangesproken. Hoe willen we dit jaar onze boodschap brengen. Allemaal keuzes die gemaakt moesten worden.
Concept
Het maken van het eerste concept is altijd heel spannend. Je hebt wel een idee maar hoe gaat dit er in de praktijk uitzien. We kozen voor een concept van echte mensen, deelnemers die zich laten zien en horen waarom zij deelnemer zijn van Land van Ons. We deden een oproep via de Landscoop én via de perceelteams wie bereid was in filmpjes op te treden en in de advertentie te staan. Daarop kregen we een mooie respons. Fotografen van percelen maakten daarop de foto’s.
Brede spreiding
Eerdere jaren adverteerden we alleen landelijk in kranten, op de radio en in diverse magazines. Dit jaar kozen we heel bewust voor landelijk én regionaal en een koppeling tussen beeld, boodschap en regio. We gingen dus voor een brede spreiding over alle regionale dagbladen en de grote dagbladen NRC, Trouw, Parool, Volkskrant en Algemeen Dagblad. Daarnaast probeerden we dit jaar op sociale media ook TikTok uit. We willen ook graag een wat jonger publiek aanspreken want bij hen zien we steeds meer de wens om bij te dragen aan een duurzamere wereld.
Dank aan iedereen die meewerkte
Alle werk is nu gedaan. De advertenties zijn bij het mediabureau, de filmpjes draaien in testen, de radiospot start op 11 december. Altijd weer een spannend moment. Gaat het werken? Gaan we veel nieuwe deelnemers begroeten? We monitoren en meten het allemaal. Rest ons als campagneteam nog hartelijke dank te zeggen aan iedereen die vrijwillig heeft meegewerkt. Zeker ook onze modellen en fotografen. Perceel Noordeloos leverde heel wat prachtig werk af. Super bedankt!!! En een excuus voor alle dingen die minder soepel gingen of misgingen. Het is al met al een geweldig resultaat geworden.
Wij zijn zelf de beste ambassadeurs
Hopelijk inspireert de campagne iedereen om ons nieuws te delen en vrienden en bekenden te wijzen op Land van Ons. Zo help ook jij mee om zoveel mogelijk deelnemers te werven. Hoe meer deelnemers, hoe meer grond, hoe meer biodiversiteit. Daar wordt iedereen blij van? Wijzelf zijn de beste ambassadeurs voor Land van Ons.
Waar zie en hoor je ons
Op sociale media: Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn.
In kranten, paginagroot: Kranten: DPG-media: 23 december: zoals Stentor, Gelderland, Brabants Dagblad, Mediahuis media 29 december zoals Dagblad van het Noorden, NRC: 30 december. Op de radio: 11 tot en met 24 december onder andere bij het journaal op radio 1 en radio Klassiek. Bij programma’s als het journaal, Spraakmakers en Nieuws en co.