Gezocht: freelance (online) campaigner/marketeer

Image

januari 2022

Jouw hart gaat sneller kloppen van een groeiende klantenkring én als je een koninginnepage of een ander bijzonder dier of plant in de natuur spot. Nu is je kans om beide te combineren. Zet jouw marketingtalent in voor steeds meer boerenland vol leven. Wij zijn op zoek naar een (online) marketeer die met effectieve campagnes fluitend onze 16.000 deelnemers weet te verdubbelen! Minstens dan hè?

Wat ga je doen bij Land van Ons?
Je bent verantwoordelijk voor de marketing- en productstrategie van Land van Ons en je initieert offline en online campagnes om meer deelnemers te werven en waardoor bestaande deelnemers meer grond kopen.
Je analyseert deelnemersaankopen en doet marktanalyses van potentiële nieuwe deelnemers en afnemers van producten van Land van Ons.
Je zorgt voor een duidelijke positionering, doelgroepsegmentatie en propositie voor de wervingscampagnes en verschillende producten van Land van Ons en volgt de (politieke en beleids)actualiteiten voor joint promotion/acties.
Je bent aanspreekpunt voor de afdeling Percelen en Producten voor gezamenlijk te ontwikkelen beleid van aanbiedingen, webshop, actievouchers, vrijwilligersvouchers, enz. Je denkt mee over productontwikkeling, loyaliteitsprogramma’s en (potentiële) samenwerkings-/distributiepartners.
Je volgt de activiteitenkalender en ontwikkelt hiervoor deelcampagnes (feestdagen, moeder/vaderdag, biodiversiteitsweek, etc).
In 2022 willen we de online marketing (nieuwsbrieven, socials en website) verder structuren en uitbouwen, de klantreis optimaliseren en de positionering van Land van Ons scherper maken.
Geschatte werktijd: 24-32 uur per week.

Wat vragen we van jou?
Je hebt HBO of WO richting marketing afgerond en ongeveer zes jaar werkervaring in een functie als (online) campaigner/marketeer en vanzelfsprekend heb je affiniteit met biodiversiteit en duurzame landbouw.
Je hebt aantoonbaar ervaring met het ontwikkelen van resultaatgerichte offline en online middelen en veel kennis van online marketing, e-mailmarketing, CRM en klantcontact strategieën.
Je bent een ster in het maken van (online) media-analyses en marketing- en productstrategieën en denkt in kansen.
Je bent goed in het aansturen van externe bureaus en schakelt makkelijk met vrijwilligers, schrijft heldere briefings voor leveranciers en bent goed in onderhandelen over levertijden en prijs.
Tenslotte ben je niet bang om je handen uit de mouwen te steken voor de uitvoering van campagnes. Je bent resultaatgericht en houdt anderen scherp op het behalen van de resultaten.

Wat bieden we jou?
Je gaat werken in het PR-MarCom-team met zowel vrijwillige als betaalde medewerkers, allen met een hoog professioneel werkniveau, humor en een creatieve geest.
Onze missie is om Land van Ons exponentieel te laten groeien. De transitie in de landbouw en de afbraak van biodiversiteit zijn zo urgent dat we maar tien jaar hebben. Dat is ook het tijdsframe om met de coöperatie zodanige impact te hebben dat we verschil maken. Daarvoor zijn dagelijks meer leden nodig die deelnemen aan de coöperatie en die vierkante meters landbouwgrond kopen. Je tekent voor deze werving en race tegen de klok. Veel ruimte voor eigen initiatief en creatieve inbreng. Land van Ons heeft geen kantoor dus we werken voornamelijk thuis en veel online. Af en toe zoeken we elkaar fysiek op voor overleggen of om een dag samen te werken.

Je vindt het niet erg om een jaar voor een gereduceerd tarief aan de slag te gaan voor een organisatie die met minimale middelen maximaal resultaat voor onze Nederlandse biodiversiteit nastreeft.

Word jij een van ons?
Heb je zin om je in te zetten voor Land van Ons? Mail uiterlijk 9 februari een korte motivatie en jouw cv + uurtarief naar pr-communicatie@landvanons.nl. Wil je meer informatie, bel met Sannette Naeyé, bestuurslid (06 502 61 148) of Suzanne Leguijt, coördinator marketingcommunicatie (06 144 31 006). Kennismakingsgesprekken vinden plaats op 11, 14, 15 en 16 februari.